Landskrona Glumslöv Rotaryklubb

Kvällens föredrag
Nylanders gårdsbutik
Foto Jan-Erik
”Att driva gårdsbutik”,  Emma och Daniel Nylander berättade om gårdsbutiken ”Nylanders, rött & grönt” som har funnits i 20 år.
2018 började man också med Catering och den senaste verksamheten innebär att man kan erbjuda ”Bed and breakfast”.
I en stor husvagn med sju bäddar erbjuder man övernattning och genom Airbnb kommer gäster från hela världen.
I gårdsbutiken säljs både potatis och olika grönsaker och bär.  Råvarorna förädlas och blir marmelader, picklad rödlök etc. Bageriprodukter erbjuds också och allt görs från grunden dvs man maler det egna mjölet och bakar brödet och naturligtvis enbart av smör. Att lyssna på allt som paret Nylander erbjuder från sin gårdsbutik ger en känsla av att här arbetar man veckans alla dagar och många timmar per dag.
I verksamheten finns en årsanställd och under säsong timanställd personal. Förutom all gröda finns också djur i verksamheten, de är kycklingar och lamm. Kött från djur som lever i harmoni med naturen säljs på gården.

Närvarande:
18 Medlemmar   2 Gäster